18 sep. 2010

Sociala M


Sociala medier - Ett "nytt" måste. Idag handlar det om att få ut sitt budskap, sin berättelse, bilder, filmer, etc.
Tillhörde länge de som vägrade Facebook.  Men när vi bestämde att Kalmar Golfklubb skulle medverka insåg jag snabbt - du måste veta vad du pratar om. Idag klient på FB - Hittar dagligen länkar till bloggar, samtal mm som jag inte tror mig funnit annars (i alla fall inte så snabbt).

Facebook såg dagens ljus 2004 och startades av en ung man - Mark Zuckerberg. Idag är det över 250 miljoner användare i världen. Det tillkommer ca 250 000 nya användare varje dag.
Snacka om utveckling!!

Det finns fantastiska verktyg när du skapar ett konto på google (busenkelt). Se bara på Picasa   http://picasa.google.com/   - Där kan du kostnadsfritt ladda ned dina foto i eget fotoalbum. Du behöver inte fylla egna datorn och du kommer alltid åt dina bilder. 

Det sker mycket som är utvecklande på internet - Jag är där och lär mig nya saker hela tiden =)

Finns det problem, ja självklart - det finns kriminella individer som fullkomligt älskar när folk berättar "jag åker till Thailand två veckor". Det finns folk som laddar ned foton i syfte att skada andra. JO, en försiktighet är viktig i ditt användande av alla tjänster som finns.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar