10 aug. 2010

Funderar...


En helt vanlig tisdag 06.10 - fått tillbaka känslan av att ta en morgonpromenad i vår vackra stad!  Något kilo måste omfördelas efter en sommar med så många trevliga möten - Tack.

Vid Fredriksskans joggade någon i rödvit overall - Var det Nanne? Bloggare, journalister med flera funderar nu på vad han sa denna gång - det var något om "konst och vetenskap". Nu är frågan om han har motivation kvar....  Min uppfattning (ren okunskap) är att Nanne är lite låg för att Europaspelet är över, det var där Kalmar FF kunde visa upp vad man kan prestera från en mindre stad i sydöstra Sverige. Det var där ute klubbledningar hade sett Nannes förmåga att leda ett team - Klart det är tungt, så himla självklart och naturligt. Starkt att vinna med 2-1 efter tuffa dagar!
NEJ - Låt Svante S sköta frågor av denna karaktär - Heja FF.s röda bröder.


Gästhamnen är fortfarande väl belagd - där vaknar man upp så sakta och ser att denna tisdag blir det sol.

Själv är jag öm i ryggen, fortsätter mitt arbete mot norrsidan. Ett antal Ölandstenar ska bort, hur kan en sten som legat från 20-talet och inte är större än ca 80x50 cm sitta fast så, sen väga mer än jag någonsin kunde tänka mig. Gäller att släppa prestigen och ropa på hjälp... annars blir det en tuff augusti för min rygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar